palocut_logo
Palóc út Hagyományőrző utak
http://www.palocut.hu/
 

 

 

www.visegradfund.org

 

 

A Projekt azonosító száma: 22020526

A Projekt címe: "Palócföld-Hont-Podpol'anie"- CBC KULTURÁLIS TURIZMUS

Végrehajtási időszak: 2020.10.01 - 2021.09.30.

 

Projekt partnerek:

- Palóc Út Klaszter Egyesület / Palóc Route Cluster Egyesület (HU)

-  Komunikačné centrum Detva/KC DETVA (SK) http://www.kcdetva.sk/

 

 

A PROJEKT ÖSSZEGZÉSE:


  A hagyományok köré szerveződő „Palócföld - Hont - Podpol'anie - Hagyományőrző Tematikus Út” HUSK pályázat segítségével jött létre és további sikeres INTERREG projektekkel mára - a nevében leírt határtérség meghatározó turisztikai desztinációja lett. Az egymást követő projektek éppen azt a kínálati palettát teremtették meg, mely a COVID19 járvány után felértékelődik az újra utazni vágyók szemében. Az újraéledő turizmus - egyesek szerint talán örökre – elfordul a tömegek által látogatott helyektől és keresi az érintetlen természetet, a szabadban végezhető aktívitásokat (kerékpáros-, bakancsos turizmus) és a kevésbé felkapott helyeket.

  A mi felkészülésünk éppen erről szólt, időben megtörtént a gazdag kulturális örökséghez és a természeti adottságokhoz kapcsolódó turisztikai termékek fejlesztése, új célpontok létrehozása, az attrakciókat bemutató információs állomások, új, élményközpontok megvalósítása: kézműves porták, játszóudvarok, stb. A határvonalat figyelmen kívül hagyó útvonalajánlatokra épülő szolgáltatás-csomagok és mobil applikáció kialakítása. Korosztáyonkénti igényeknek megfelelő rekreációs állomások, biciklikölcsönző rendszert létrehozása, kerékpárok beszerzése. De a népszerűsítésre még nem került sor

  Jelen projekt célja a Palócföld - Hont - Podpol'anie - Hagyományőrző Tematikus Út - turisztikai szereplőinek integrálása, a közös desztináció szolgáltatóinak együttműködése. A menedzsment és kommunikációs feladatokat ellátó két Egyesület legfontosabb feladata a létrejött fejlesztések értékesítési és marketing támogatása.

  Közös céljaink konkrétan, a meglévő attrakciókból piacképes terméket, új és meglévő kínálati elemekből csomagajánlatokat összeállítani: bekapcsolni az érintett turisztikai szolgáltatókat a már kialakított értékesítési rendszereinkbe.

  Hagyományőrzésben, turizmusban érintett – elsősorban – vállalkozók (szállásadók, vendéglátók) toborzása és szolgáltatás bővítés érdekében helyszíni megkereséseket tervezzük. Egy – egy mikrotérség, kerékpáros vagy bakancsos túrakör, azonos vagy komplementer szolgáltatások alapján összekapcsolható szereplőinek 10-20 fős megbeszéléseit tervezzük.

  A közös marketing tevékenység keretében folyamatos tájékoztatást kell biztosítani a széles nyilvánosság részére. A járványhelyzetre tekintettel elsősorban print és online marketingben gondolkodhatunk. 3 db sajtótájékoztató kerül megrendezésre (1 db nyitó, 1 db záró és 1 db köztes időszakban), de csak a záróeseménnyel összekapcsolt sajtóeseménynél lesz alkalmunk személyes tájékoztatást adni. Az 1 db nyilvános projekt eseményt a projekt zárórendezvényeként tervezzük megrendezni. A projekt részletes bemutatása a www.palocut.hu illetve a projekt partner http://www.kcdetva.sk/  honlapján helyezzük el. 4 db újságcikket jelentetünk meg, melyből 2 magyar nyelvű és 2 szlovák nyelvű sajtóban jelenik meg.

  A Promóciós kampány pedig egy a térség hagyományait, kulturális és természeti értékeit bemutató kerékpártúra lesz - vállalkozó szellemű újságírók, fotósok és operatőrök számára. A résztvevők promóciós filmet készítenek.